Subject: FW: Liikluskorralduses on ohtlik muudatus tekkinud
From: "Egle Meelind" <[email-masked]>
To: "Egle Meelind" <[email-masked]>
Date: Tue, 4 Feb 2025 09:56:33 +0200

From: Indrek Madar <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, February 4, 2025 7:01 AM
To: Alo Kirsimäe <[email-masked]>; Villu Vane 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Liikluskorralduses on ohtlik muudatus tekkinud

Tere!

29.11.2024 jõustus Majandus- ja kommunikatsiooniministri määruse
"Liiklusmärkide ja teemärgiste tähendused ning nõuded fooridele" viimane
kehtiv redaktsioon.

Määruses lisati tahvel 847c "Sõidukiliik" kergliikuri kujutisega ja
sellega seoses muudeti tahvli 847a "Sõidukiliik" jalgratta kujutisega
sõnastust, mistõttu on paljudes kohtades tekkinud liiklusohtlikud
liikluskorraldused.

Nimelt võeti tahvli 847a sõnastusest välja kergliikur, mistõttu kõik
jalgratta kujutistega tahvlid ei kehti enam kergliikurite kohta.

Näitena on teada, et kasutatakse jalgratta- ja jalgteede sõiduteega
lõikumise kohtades kooslust 221 "Anna teed" ja 847a "Sõidukiliik". Selle
kohaselt pidid varasemalt selles kohas teed andma jalgratturid ja
kergliikuri juhid aga nüüd jalgratturid peavad teed andma ja kergliikuri
juhid enam ei pea teed andma.

1. Palume muuta esimesel võimalusel sellised ohtlikud kohad ohutumateks
lisades nendesese kohtadesse tahvlile 847a lisaks ka 847c või muuta
kiiresti määruses tahvli 847a sõnastus endiseks.
2. Palume anda tagasisidet otsuse kohta, kas muudetakse
liikluskorraldusi üle Eesti või muudetakse uuesti määrust ning millal!
Siis teame ka muuta õppematerjale ja teame ka, kuhu suunas autokooli
õpilasi õpetada.
3. Lisaks palume, et teavitaksite olukorrast ka KOV-e, autokoole ja
teisi asjasse puutuvaid asutusi ja ameteid.

Viide:
Liiklusmärkide ja teemärgiste tähendused ning nõuded fooridele
§ 21.   Tahvlid ja nende tähendused
Eelmine redaktsioon:
12) tahvel 84 „Sõidukiliik” näitab, mis liiki sõiduki kohta märk kehtib.
... Tahvel 847a näitab, et märk kehtib jalgratta, kergliikuri, mopeedi
ja pisimopeedi kohta. Tahvel 847b näitab, et märk kehtib mopeedi ja
pisimopeedi kohta.  ...
Praegune redaktsioon:
12) tahvel 84 „Sõidukiliik” näitab, mis liiki sõiduki kohta märk kehtib.
... Tahvel 847a näitab, et märk kehtib jalgratta ja pisimopeedi kohta.
Tahvel 847b näitab, et märk kehtib mopeedi ja pisimopeedi kohta. Tahvel
847c näitab, et märk kehtib kergliikuri kohta.

Tervitades

I.M.

Indrek Madar

juhatuse liige

OÜ Autosõit
+372 5018728

www.autosoit.ee <http://www.autosoit.ee>

www.facebook.com/Autosõit 
<https://www.facebook.com/pages/Autos%C3%B5it-O%C3%9C/103925492974206?fref=ts>

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.